In elke zakelijke samenwerking schuurt het wel eens, tussen de partners of met de klant. Meestal leidt dat niet tot onoplosbare problemen. Met behulp van vaste en vertrouwde adviseurs valt er wel uit te komen. 

Soms leidt de situatie tot hoog oplopende conflicten. Vaak als het gaat om strategische vragen. 

  • Welke kant moet het op?
  • Organische groei, of overnames van andere bedrijven?
  • Of fusie met een concurrent?

Uiteenlopende persoonlijke ambities van de partners spelen soms een grote rol. In familiebedrijven wordt daarnaast nog een andere energie gezien die besluitvorming lastig maakt. Mediation is dan een goed middel om tot een Win-Win te komen. 

In sommige gevallen is het niet uw wens om een mediationtraject in te zetten, maar volstaat een vorm van (zakelijke) gespreks- of conflictbegeleiding. Mogelijke doelen kunnen zijn:

  • bewustwording van de communicatie, patronen, ieders aandeel daarin;
  • herstel van vertrouwen, onderlinge harmonie en respect in de relatie;
  • Het bevorderen van optimisme, een positieve benadering van elkaar;
  • constructieve en resultaatgerichte onderlinge communicatie;
  • voorkomen van imagobeschadiging en schade aan de relatie.